петак, 14. јануар 2011.

Marko Miljanov svoj maternji jezik nikada nije srpskim nazvao, nikada!


Dva odlomka iz knjige Marka Miljanova "Život i običaji Arbanasa"

Oni i Crnogorci

... Tek u nji` nema ni crnoga ni bijeloga, u čam se slava ne traži tako veličanstveno da se ne može opisat` njina fantazija, od koje imamo neki dio mi Brđani i Crnogorci u običaje, da se u mlogome priliču s arbanaškijem običajima, i to više imaju toga plemena brcka koja su bliže Arbanije, kao Vasojevići i Kuči, malo Lješnjani i Ceklinjani, a poviše Cr[m]ničani. Ova su više poznata s Arbanasima i njinijema običajima, da i` nijesu toliko opori jednijema i drugijema, no se miješaju, traže jedan drugoga, čine poznanstvo i prijateljstvo, bratime se i kumuju, i u sve drugo se slažu, kad se ne biju među sobom; samo i` je u jezik velika razlika, no i to su mlogi jedni od drugije naučili da govore, naši arbanaški, a oni naški.
Mlogo Arbanasi traže poznanstvo i prijateljstvo s našijem ljuđima. Oni često dolaze na naše skupštine samo zato da pregleda kojega će izabrat da se š-njim pobratimi, ali okumi i postanu blizika, s više ljubavi no rođena braća. Natiječu se naši i njini, koji će boljega prijatelja ugrabit. Ali u to se više Arbanasi `itaju.

---------------

Narodne pjesme


[...] Арбанас говори: „Узми жену од фиса-соја; нећеш се кајат', каква је гој, кад је од фиса, кад ти пријатељ у кућу дође, рећи ће добру ријеч, али да ће ти родит' добро дијете! По њински се ова ријеч говори: ја фјал-ја дјал! (Нашки: ал' ријеч, ал сина!) Они лакоме добријема или лијепијема женама ка итко, али пријатељу још више, и млоги ће бољу рад' пријатеља заминут' а грђу узет' . Међу њима има јунака женскије' ка у старије' Грка и Римјана које спомена заслужују, од којије' ћу поменут' на своје мјесто, ако ћу и мало; али ћу сад мало о мушкијема, па ћу о женскијема. [...]


Dvije priče iz knjige "Primjeri čojstva i junaštva"
 

Jedna Arbanaška udovica, ženila sina jedinca. Svatovi dovedoše nevjestu. Pošto se večeralo, počelo se pjevat i igrat. Mladoženja ojde da pregleda konje svatovske, dolje u lubu. Konj ga udari nogom u čelo, i on pade mrtav. Majka ga nađe mrtva. Metnu ga u jasle i pokri sijenom da ga drugi ne nađu i ne kažu, pa je ižljegla među svatove, igrala i pjevala, mložila veseije. Kad bi koji svat reka:
»Iziđi, Redžo, đe se kriješ, zove te nevjesta da igraš!« — majka mu je svakad iskočila u kolo govoreći:
»Zagovorio se nešto moj Redžo, ja ću mjesto njega igrat sa svatima i sa snaom!«
Veselje je trajalo svu noć, po običaju arbanaškome.
Ujutru, kad je vakat bio da se ide u crkvu na vjenčanje, nevjesta i svatovi su gotovi bili. Majka je otišla sa slugama u lubu, obukla sinu najljepše aljine, pa ga mrtva donesoše među svatovima. Tu je sjela kod njega, tužeći mu kaževala da ga čeka nevjesta i svatovi da idu na vjenčanje u crkvu!
Ovu su tužbu Arbanasi spjevali u svoje pjesme, đe se govori:
»Čov, Redžo, čov, djalia« itd., naški:
»Dig se, Redžo, dig se, sine moj!«
A Redžovu nevjestu povedoše svatovi odaklen su ju i doveli.
A Redžova majka ostade da nariče svoga sina. Njeno naricanje i trpjenje zasluži spomena, te ju i danas Arbanasi pjevaju.

----------

Božina Stojanov i Lazo Novakov bjeu Bezijovci. Božina je bio od najbolje, a Lazo od najgore sume ljudi njinoga vremena. Lazu je nepravo bilo što je Božina onoliko dobar bio, a on ovoliko nedobar, stoga opali puškom u Božinu. Puška ne probi, no se ustavi neđe u aljine. Seljani skočiše da ubiju Laza, no ne dade Božina veleći:
»Lazu možete aljinu svuć da mu je ubijete, ka što je on moje aljine ubio! A pošto nije on mene ni drugoga krvavio, ne treba ni njegovu krv prosut!«
U to vrijeme bio je zakon da kad neko nekoga kamenom ili drvetom udari, zato da mu izgore kuću i sav mal da mu propane. A puškom kad gađe, i malom i glavom pogine, jer takve rabote su se vojskom sudile, a ne pojedini glavari da presude. I po presudi krivac plati. Tako oćaše i Lazo platit, da mu se ne zna kućnika, da bješe gađa rđavoga, no gađa dobroga, koji ga odbrani i nekće osvete, no s tijem pakaza da je velikodušan, ka što je junak.
Velikodušnost junaštvu priliči! Lazu život pokloni, a sebe čast prinese, s kojom posvjedoči svoje čojstvo i junaštvo. da mu svako reče:
»Dobro učinje, pomoga mu bog!«
A Lazo ostade pri prvome s onoliko junaštva koliko ga ima, a ljubavi još manje među braćom, jer svi su ga mrzjeli, koji kće da ošteti onakvoga jimaka kojega su svi ljubili! Božina je bio pobratim Marka Đeljoševa, kojega smo prije na Korita viđeli krvava od štrugle s kojom ga bješe ubio Poj Ulja u glavu. Pa Marko ne dađe da ga ubiju, ka što je prije rečeno. O Marku Đeljoševu i Božini Stojanovu ima dosta priča na naški i arbanaški jezik.

---------

Pobjeda, rubrika Društvo - subota, 31. decembar 2005. godine

Aleksandar Janinović: Kralj, vojvoda i Arbanasi

Dosta ovdašnjih Albanaca nije dočekalo crnogorsku vojsku, koja je ovdje ušla dvije godine poslije Berlinskog kongresa (1880), po čijim odlukama su Bar i ovaj primorski grad pripali Crnoj Gori. Pošli su u Tursku (prije svega u Skadar i Carigrad), vjerujući da će tako spasiti glave i svoje bogatstvo. Oni koji su ostali strahovali su od "gorštaka crnogorskih koji samo znaju da ratuju". Kralj Nikola će, međutim, brzo dokazati da je taj strah bezrazložan. On je od prvog dana tražio (i nalazio), puteve za saradnju sa Arbanasima (on ih naziva još i muhamedancima), koji su ostali da dijele sudbinu sa pridošlim Crnogorcima i jednim malim brojem pravoslavaca koji su tu već bili. Vojvoda Simo Popović, guverner Primorja zapisuje kako su usklađivani običaji jednih i drugih. U početku, kad bi išao kakav sprovod ili litija pravoslavnih žitelja "Turci (Arbanasi) su sjedjeli u pazar i pred kafanama ili dućanima i ne bi se obrnuli na to". Ali ubrzo je uveden običaj da "muhamedanci ustanu, a da pravoslavci skidaju kapu" kad je sprovod kod jednih ili drugih. Počeli su potom i obilasci u vrijeme Bajrama, Božića, Uskrsa ili krsne slave.
Kralj je, uz to, činio i neke značajne ustupke. On je uvažio zahtjev jednog broja kapetana brodova da se "srpska trobojka sa velikim bijelim krstom na crvenom polju", koja je ponuđena iz prestonice, ne ističe. Jer, kapetani su ocijenili da im ona može biti smetnja da uspješno obavljaju poslove na teritoriji Turske. A ni njima se, vjerovatno, nije plovilo pod krstom. Umjesto takve zastave izrađena je nova, sa "okrunjenom šifrom" kralja - gospodara. Nikola je samo zahtijevao da ta zastava sa "okrunjenom šifrom" trajno ostane na trgovačkom brodovlju, kao znak da je Crna Gora, pod njegovom vladavinom, dobila more.
Knjaz i kralj Nikola uslišio je i zahtjeve Albanaca da ne idu u vojsku i u školu. U početku je, istina, insistirao da 150 mladića Albanaca ide u crnogorsku vojsku. No, to je izazivalo brojna negodovanja, pa je gospodar odlučio da ih te obaveze oslobodi, a oni koji ne budu služili vojni rok bili su dužni da daju "nizamiju" (posebnu taksu), od šest fiorina u zlatu, godišnje. Albanci, posebno moreplovci, su bili zadovoljni takvom odlukom, a oni kojima je "nizamija" dosadila, odlučivali su se da obuku uniformu crnogorske vojske.
Mladi Albanci (opet je riječ, prije svega, o mornarima i njihovoj djeci), nijesu željeli u početku ni da idu u školu, već su smatrali da im je unosnije da odmah započnu mornarski život, na koji način će najbrže steći životnu školu. Kako im odmah od početka nije udovoljeno tom zahtjevu (insistiralo se dugo da se školuju i da uče u školi jedan strani jezik, a ponajprije italijanski), počela su i iseljavanja. Kralj je zbog takvog otpora i takvih reakcija ukinuo i tu obavezu. I dobio je dodatnu odanost od strane njegovih "podanika - Arbanasa", kako ih je zvao. Oni su mu za te popuste i razumijevanje bili sve privrženiji. I sve ga više poštovali.
O uzajamnom poštovanju između Crnogoraca i Albanaca ostale su priče čija je glavna ličnost znameniti vojvoda Marko Miljanov. Dok je ovdje boravio radi liječenja 1897. godine, bio je gost u kućama ne samo Crnogoraca, nego i Albanaca. Bio je na večeri kod Ali Kasme, Cufa Mavrića i drugih. U razgovoru su se zanimali koji je razlog što vojvoda dobro govori dva jezika kojima se služe njegovi plemenici Kuči i njihovi susjedi, Albanci.
- U mom se plemenu govori naški i Arbanaški. Oni su oba moji. Osim toga između mojega plemena i sjevernih arbanaških, nema granice. I ja i moji plemenici idemo slobodno kod njih i oni dolaze kod nas. Kad pođemo tamo, ja zborim arbanaški, a oni naški. Kad oni dođu kod nas, ja govorim arbanaški, a oni naški, rekao je Marko.
(Citat je iz zapisa koji je ostavio ovdašnji prosvjetar i hroničar Mašan Pavićević).
Ovih nekoliko skica, nastalih još u početku suživota dva naroda, najbolje govore o mudrim postupcima kralja Nikole i vojvode Marka iz kojih se zametnula klica sloge, poštovanja i uvažavanja između Albanaca i Crnogoraca, što je potvrđeno tokom minule decenije i po.
I nastavljaju se.

25 коментара:

  1. Анониман29. март 2011. 13:17

    Vi Crnogorci... niste normalni. Pored Srba okrenuti ste Albancima. Ovamo vas ima 500.000 do milion i opet nesto serete. Hrani psa da ti odgrize ruku ccc

    ОдговориИзбриши
  2. Srbi hrane cio svijet, imaju Obilića a i raznu drugu mitomaniju...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман27. јун 2014. 15:32

      Istina je da je ime Milosa Obilica podmetnuto pocetkom XIX vijeka da bi se zaboravilo na sestrica Cara Dusana= Milosa-Vojinovog Vojinovica, ciju istorijsku ulogu je preuzeo !? Cilj je bio unistavanje tragova srpskog plemstva !!! Danas imamo mnogo porodica koji imaju jasne tragove, koji ih mogu povezati sa plemickim porodicama: Vojinovicima, Nemanjicima, Crnojevicima (u sve tri religije), Balsicima, Mrnjacevicima, ... !!!Sve se moze dokazati prevodima CRKVENIH KATASTIKA (pisanih uvijek u 3 primjerka)

      Избриши
  3. МАРКО МИЉАНОВ, први градоначелник Подгорице и кучки војвода, члан ДРУШТВА СРПСКИХ ПИСАЦА (његова задња написана реченица била је: ''Као Куч мрем прилично срећан, а као Србин несрећан и незадовољан, јер сви Срби нијесу на окупу''.).

    Из писма војводи Пеку Павловићу:
    '' Ти знаш о чам је био наш говор, којега ни не бјеше доста даном и ноћем. Највиши говор и муке бјеу ни ране српске од Косова. Тешко је срцу гледат и једну душу ђе се мучи кад се помоћ не може, а не оволики народ што му се вјекови мучења као године бројати могу. Ове неисказане муке кад набрајасмо с доста дружине, разгађасмо како ћемо и(х) брзо осветит и наше српство створити (...) Ево да речем коју о злој судбини нашој. Откад смо се један другоме испред очи изгубили, мој Пеко, ја сам ти ослабио. С тобом и с Јолем растанак побркао ме да ни тужет не умијем за ране одавно мученога српскога народа које су и земљи дотужиле (...) Мислио сам: тамо ће Пеко сердара Јола наћ који су једну мисао за отаџбину носили и душа један другоме били. Мислио сам: Тамо су научена браћа који ће умјет извојеват српску срећу на поље књижевно и бојно. Срби су се кадри били покажеват сабјом у руке, али без поља науке - рома и слијепа и(м) је срећа била (...) Нећемо туђина за учитеља нако за пријатеља. Ако ни ваљане - ваљаћемо му. За севап ништа. Ваља се на себе надат. А све на добро слути. Српска краљевина напредује. Црна Гора и Брда вазда су готови били. И сад су. Па ко да ни сад срећи смета! Српски је народ раскинуо ланце ропства из најдубље таме кад је своје вође пред собом видио. Данас је српство, божом помоћи, да се сила на њега спотакне а не ситница да га побрка и замами. Откуд наш народ у ово вријеме а трпи међусобњи безобразлук (...) О мене се разноси глас по народу да ћу издат отаџбину. Чува ме стража да не утечем у турско или Аустрију, али Србију. Војвоцко сам име изгубио, бог да га прости, но сам изгубио и оно што се не може изгубит, а то је презиме моије старије: не зовем се Поповић, ни Касомовић, но Касаповић! Али, ја нећу ово, но сам примио моје старо презиме Дрекаловић, па мир бог'. Радит о добру, а не стрецат од зла! Мене је, Пеко, жа ово за мене што ти напомену(х) - доста имаш бриге да ти не придајем (...) Код свега овога што реко(х) и што би још има оваквога рећ, осуђивао сам себе и тебе с млогијема - да ми Срби нећемо умјет вјерни бити ни послужит како треба господара ни отаџбину, зашто смо више ми тога дужни но други. Мислио сам, и сад мислим, натрпио се српски народ зулумћара и нажелио господара који ће му измет учињет да му зора сине. Красне наде, да ме не превари! Код све моје сретње наде и љубави према Књазу, Пеко, сад морам гледат и слушат ђе се говори о моме господару, којега сам, ако се не варам, преко љубио. Нијесам мога вјероват да ћу жив слушат да се то о њему говори. Највише га његови тајни послужитељи разносе, којијема не може чојек с правом стат на пут да не лају и не чине што не ваља пред простијем народом, који што чује то и вјерује (...) Ово ти је, Пеко, постојанство твога Марка. Ја сад себе браним од онога за којега сам мислио да ми за њега ваља живјет и мријет, у све бит прије његов па тек послије мој. То сам држао за дужност, да сви живимо за њега, а он за српство, па сви роду на службу...''

    Marko Miljanov piše Stojanu Popoviću, kučkom komandantu, 25.decembra 1900. godine (isječak):

    "...Ja iako mi se daleko vrijeme činilo da idem u Biograd, pa iako nijesu moje knjige što više da obogate srpsku književnost, mene su na veliku brigu bile, bojeći se da mi ne ostanu u zaborav, jer Ljubo Kovačević nije moga sam, zato što je bio jedan dio pisama kod njega, a drugi kod mene...''

    ОдговориИзбриши
  4. Jao nama ako je od svega što je Marko Miljanov napisao i uradio najbitnije je li govorio srpski ili naški.
    Slabo ste ga čitali i razumeli...

    ОдговориИзбриши
  5. Не верујем да је М. Миљанов био глуп па да не зна да постоји језик који се зове "НАШКИ". Јако је натегнута логика која се намеће у наслову.

    Црногорци данас себе могу да не сматрају Србима, али не треба порицати чињеницу да су се некада сматрали. Ко себе не сматра Србином тај то и није, али то не значи да су му преци исто размишљали.

    dusan_kojic@yahoo.com

    ОдговориИзбриши
  6. Анониман12. мај 2012. 00:22

    hahahaha.....Naški.....onda kad ja kažem za taj vaš jezik, onda govorim Vaški, zar ne? hehehehehe

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Isto kao kada su srbi u bosni svim mjestima gdje su imali vlast počeli predijevati imena, i ispred svakog imena stavljali naziv "srbsko ili srbski" međuostalim ima jedno mjesto u okolini Rudog zove se KUKAVICE a srbi napišu novu tablu na kojoj stave naziv " SRBSKE KUKAVICE " i posle izvjesnog vremena tim puten prolazi general Genocidne vojske, iz Genocidom stvorenog Genocidno srbskog entiteta s fašistorasističkim pobudama ratko mladić, i zaustavlja kompletnu vojnu jedinicu, s naređenjem da pred njegovim očima vojnici skudnu tu tablu sa tim natpisom, uz riječi kako je moguće da imaju srbske kukavice, iotd... itd ....

      Избриши
  7. Анониман21. јул 2012. 16:02

    a sto lazete mater vam jebem,crna gora ce opet bit Srbija kad tad,a vas muslimane,siptare,i crnogorske izrode cemo po kratkom postupku

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман31. јул 2012. 14:48

      Samo vi prisvajajte i svojetajte ono sto nikad nije vase bilo. Tako je najlakse kititi se tudim perjem .
      Sam taj vas LEPI I "JEDINI JEZIK" zvani SRPSKI(jer ove druge jezike sa ovih prostora ne priznajete) vam je reformisao CNOGORAC zvani VUK KARADZIC
      koristeci i sluzeci se CRNOGORSKIM JEZIKOM, DIJALEKTIMA I AKCENTIMA sa Crnogorskih prostora .
      Ali nema veze vi pisete i krojite istoriju onako kako to vama odgovara.

      Za ove osobe koje uvrjedlivo i prijetece pisu mogu samo da kazem da ZLO GOVEDO VAZDA JUNE bilo .

      Lomilisu se i tvrdi zubi o Crnoj gori pa cemo i te tvoje mlijecne zubice nekako izdrzati i podnijeti.

      Избриши
    2. Вук Караџић30. јануар 2013. 13:02

      Извини пријатељу где то Вук свој језик назива Црногорским? Биће ваљда да и Вук није био Србин?

      Која се овца свога руна стиди... који ће нам...

      Избриши
    3. MA I OVO STO DOCEKASMO DA OD ZLATNOG SRBSKOG JEZIKA NASILU UMECU KOJEKAKVE RIJECI ZA KOJE SU I SAMI PROFESORI DOBIJALI LOSE OCJENE UKOLIKO BI IH KORISTILI JER SU SMATRANE NEKNJIZEVNIM.A NA KOM SU JEZIKU ONI DIPLOMIRALI PA DA SA ODJEDNOM MORAJU GA ZABORAVIT I KORISTITI OVAJ NAMETNUTI.ZALOSNO JE JER SU I SAMI NUZDENI TO RADIT JER OD TOGA HRANE FAMILIJU A MNOZINI JE U SRCU I DALJE ONAJ SVOJ PRAVI STO VJEKOVIMA KORISTISMO.ZNAM DA SE VJEROVATNO I SAM VUK KARADZIC U GROBU PREVRCE

      Избриши
    4. Sahranite prvo sve koje ste dosad pobili pa onda slobodno dokrajčite nas "po kratkom postupku". Nećemo se branit. Ovakvo vam je svo junaštvo kroz vjekove - započni rat pa poslije toga kukaj iz svega mozga: "Pomagajte braćo Crnogorci!". U ratu smo vam braća a u miru nas mrzite ka najgore dušmane.

      Избриши
  8. Анониман11. март 2013. 02:52

    SRBI imaju Veliku i Svetlu istoriju, svoj drevni SRPSKI jezik i veliko istorijsko nasledje,i mozda bas zbog toga kao posledice kroz istoriju velika mrznja i netrpeljivost od zapada i zapadnoevropskih zemalja i kao plod toga razne lazi,podvale,spletke,huskanja i na kraju velika stradanja,i koje na SRBE gledaju gotovo isto kao i na JEVREJE.SRBI nikad nisu prisvajali tudju istoriju i velikane niti su ikad imali potrebe za tako nesto,pogotovo ne od svojih izroda dojucerasnje brace (dojucerasnjeg dela svog naroda) koji svoje sinteticke nacije bastine prepravljanjem i krivotvorenjem istorije,pokusavajuci se odreci svega SRPSKOG (svog) i prisvajati samo za svoju balon naciju nesto sto iskljucivo pripada celokupnom narodu SRPSKOM,vezujuci se za bilo koje druge okolne narode (koji veliki dio svoga porekla vuku od pokatolicenih i poarnaucenih SRBA) samo ne za SRBE (sebe),svoje poreklo vezujuci za neku drevnu pokrajinu koja je za CUDO BOZIJE opet bila SRPSKA i ciji su vladari zajedno sa narodom bili i nazivali se SRBIMA,blateci najvece SRPSKE SVETINJE i krivotvoreci njihove zapise i dela,nazivajuci ih izbeglicama u svojoj zemlji,zlocincima,ocev ubicama,psihopatama,laznim svetiteljima itd,i time osim na njih huliti i udarati na onoga koji je stvorio,blagoslovio i posvetio te SRPSKE VLADARE i SVETITELJE na SVEVISNJEG GOSPODA BOGA,a sve to radeci pod blagoslovom kuce lazi,falsifikata i luciferizma vatikana i njemu podredjenih zemalja u cilju rasparcavanja i unistenja i malo onoga sto ipak jos uvek traje i sto je ispravno na ovome svetu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. SVAKA CASTTAKO JE VAISTINU.SAMO TREBA POZNAVAT ISTORIJU OD DAVNINA

      Избриши
    2. Muči govno jevrejsko! Antihristi pogani! Prvi ste se orodili sa zapadnim jereticima, neprijateljima vjere Hristove. Karađorđevići su prvi u Evropu dali pravo Jevrejima (neprijateljima Hristosovim!) da posjeduju imanja i nekretnine. Sve srpske a kasnije i vlade SHS, Srboslavije i druge redom bile su sastavljene od judeo-masona koji su mrzjeli Crnu Goru. Stenjali ste vjekovima pod Turcima i Austro-Mađarima dok smo se mi Crnogorci borili i izborili za svoju slobodu i državu koju smo uz pomoć Boga i mača Crnogorskog dobili. I nećemo je dat pa makar sav svijet skočio da ne pokolje! Čiji je poklič bio Za Krst Časni i Slobodu Zlatnu ako ne Crnogorski?
      "O najmanji od naroda ti velika Crna Goro,
      Prijestole od Slobode, s kog uzlijeće gorski oro,
      Petvjekovnu budioče zore protiv turskog mraka..." (Alfred Tenison)
      Lažite, kradite, prekrajajte istoriju, ali zapamtite - Bog čuva ovo malo sirotinje Crnogorske i sva zlodjejanija protivu Crne Gore i Crnogoraca (ma oklen dolazila) od Njega će bit osuđena i kažnjena!
      Živjela Crna Gora! Živio slavni Crnogorski nacion!

      Избриши
  9. Анониман12. март 2013. 20:10

    Za tvoju informaciju ovo NASKI za Marka Miljanova je znaciloo SRPSKI jer je u Kucima u vrijeme njegovo jedini naski bio Srpski jezik , ŠUTANE ...

    ОдговориИзбриши
  10. Анониман13. март 2013. 10:13

    Znam ja to odlicno da je mislio na SRPSKI(pa nije valjda na kineski)moj DEMBILJE...

    ОдговориИзбриши
  11. Анониман6. јун 2013. 23:44

    Vecina ljudi u crnoj gori kazu da su srbi, sem ovih poturica i italijana sa cetinja
    Samo ih treba ignorisat, majku im siptarsku

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман18. јул 2013. 11:52

      Po pošljednjem popisu u Crnoj Gori je 28,5% Srba tako da bi treba malo obnovit matematiku ili traži učitelju da ti vrne pare. Nosili ste fes ka narodnu kapu sve do 1864. (a poneđe i do 1913.) a sad mi poturice!? Karađorđevići porijeklom Albanci (doselili se u Srbiju 1739. iz Klimenata)a mi Šiptari!? Kralj Aleksandar odlikovao Musolinija 1922. Karađorđevom zvezdom zbog likvidiranja Crnogorske vojske u emigraciji, a mi Italijani!? Svašto li ćemo još čut od ovijeh Serva!

      Избриши
  12. Анониман11. јул 2013. 01:13


    E moji nesretni pradjedovi istina ja sam Crnogorka moja dusa I krv su Crnogorska al ne Milova I ovog RASPOPA Mirasa,o cemu vi to pricate bre ...CRNOGORSTVO nije nacionalnost CRNOGORSTVO JE BILO DRZAVNOST u tim davnim vremenima SV.Petra Cetinskog,Njegosevom Cak I kralja Nikole svi su oni bili SRBI I TO PRAVI SRBI a drzavnost im je bila CRNOGORSTVO moji CRNOGORCI ,vas nove ja bih nazvala MILOGORCI I taj novi jezi I slova I to vam je MILOGORSKO ne nikad CRNOGORSKO!
    Одговори

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман18. јул 2013. 11:45

      Ne mogu slušat više ove pogani veljesrpske da se kažuju da su "poreklom Crnogorci". Mrs tamo po Serviji pa prosipljite svoju mržnju a nas puštite na mir.

      Избриши
  13. Džaba vam sve ovo..niti ste vi gazde u svojoj a niti mi u svojo zemlji..drugi nama kr oje kapu odavno..gledaju ovo i smeju se.Ne brukajte se budalaštinama..No oči uprite..a i tolke vam jezičine- tamo đe zajednički nam dušman sjedi..oli mislite da da nas ne gledaju jednako..dok nas sve zajedno ne utamane. E tad ćemo u jednom grobu biti jednaki.

    ОдговориИзбриши
  14. Анониман15. јун 2019. 01:44

    "Naški" su jezik koristili Iliri koje su drugi tako zvali a ne oni sebe.Naški su počeli pričat sve pridošlice u državu ilirsku.Naški danas prisvajaju svi sem onih čiji to jezik bješe od početka.Naškim jesikom danas pričaju Srbi,Crnogorci,Hrvati,Bošnjani i mnogi drugi.Pa danas naški Marko Miljanov sine kradu ko stigne kao da se jezik krasti može.Jezik naški nije Arbanaški jer tim jezikom pričaju naši.

    ОдговориИзбриши
  15. Marko miljanov je bio kopilje od malisora Albania.

    ОдговориИзбриши